Zespół

zespol_small


„…Zespół – nieduża grupa ludzi dysponujących komplementarnymi umiejętnościami, którzy są zaangażowani w realizację wspólnego przedsięwzięcia, mająca nakreślone do osiągnięcia cele wraz z metodami ich realizacji, za które są wspólnie odpowiedzialni…”
(M. Armstrong)


Wszystko zaczęło się w 2008 roku, kiedy obecny dyrektor generalny LALLAFOM® (USA) wraz z podobnie myślącymi partnerami, zapoznał polski rynek z amerykańskimi systemami poliuretanowymi jednego z najlepszych producentów w tej dziedzinie – firmy Demilec (USA) LLC. Za marką Demilec przemawiało kilka ważnych argumentów: najwyższa jakość surowca, gwarantowana nowoczesną, amerykańską produkcją na terenie stanu Teksas; bezpieczeństwo ekologiczne systemów, opartych na bazie wody (bez freonu), czy wszechstronność ich zastosowań. Zdając sobie w pełni sprawę, że wprowadzanie od podstaw nowego produktu na rynek zawsze wiąże się z ryzykiem, po prostu rozpoczęliśmy pracę….

Promowanie i upowszechnianie poliuretanowych systemów natryskowych w Polsce okazało się bardzo trudne. Po pierwsze, świadomość Polaków (od budującego po inwestora) nie była gotowa na rewolucyjne zmiany w zakresie zastosowania nieznanym im materiałów termo i hydroizolacyjnych. Po drugie, ta świadomość nie była nawet przygotowywana do przyjęcie jakichkolwiek zmian technologicznych! Panował wszechobecny deficyt informacji na temat natryskowych systemów poliuretanowych a dostęp do tych nielicznych był śladowy. Dlatego wszystkie etapy wejścia na polski rynek zdobywaliśmy metodą nowych doświadczeń. Rynek poliuretanowy zaczął się rozwijać dzięki trafnie wytyczonej i umiejętnie realizowanej przez nas strategii opartej na:
– regularnym, stałym dostawom materiału (podstawa promocji produktów importowych); uczciwości w relacjach z partnerami; postawieniu na adekwatną cenowo jakość produktów kontra ,,najtańszą ilość”; pracy u podstaw oraz, na każdym etapie, w dziedzinie edukacji społeczeństwa (jeżeli jeszcze kilka lat temu pytano nas „co to jest?”, to obecna świadomość przesunęła się w kierunku porównywania jakości różnych, oferowanych produktów i pytań „jaka marka?”, „jakie parametry?”).

Pod koniec 2013 r., posiadając wystarczająco dobre rozeznanie w rynku, zbudowanym w dużym stopniu własnym udziałem, znając jego potrzeby i dysponując bezcennym doświadczeniem, związanym z wykonywaniem prac już w całej Unii Europejskiej – postawiliśmy kolejny „milowy” krok w naszej działalności na drodze ku najwyższym standardom i powszechnemu rozwojowi technologii poliuretanowych. Na terytorium USA uruchomiliśmy produkcję ulepszonych i zmodyfikowanych, uwzględniających potrzeby rynku europejskiego termo i hydroizolujących, natryskowych i zalewowych systemów poliuretanowych pod marką LALLAFOM® (USA). Prace nad stworzeniem i wdrożeniem „własnych” systemów trwały kilka lat. Dzisiaj dostarczamy na rynek Europejski oczekiwany efekt naszych starań. Dostarczamy systemy poliuretanowe, które łączą bezkonkurencyjną jakość z bezkonkurencyjną ceną i wydajnością. Doświadczenia z produktami Demilec ustawiły nam bardzo wysoko poprzeczkę w obszarze jakości produkcji systemów poliuretanowych, zarządzania i marketingu. Podjęliśmy wyzwanie pokonania tej poprzeczki z pełną świadomością, że nic poniżej nie zadowoli ani naszych partnerów, ani nas samych.

W ciągu kilku lat udało nam się złożyć „szkielet” naszego dzisiejszego zespołu, składającego się z bliskich i zaufanych ludzi, którzy nie obawiali się pójść z nami, którzy z dnia na dzień, z obiektu na obiekt stawali się specjalistami, zawodowcami, a obecnie ekspertami w przemyśle poliuretanowym. Są to ludzie, którzy tworzą elitę opiniotwórczą w segmencie natryskowych systemów poliuretanowych w Polsce i Europie. Są to ludzie „żyjący swoją pracą!”.

Dzisiaj z pełnym przekonaniem możemy mówić, że jesteśmy zgranym, doświadczonym zespołem, dlatego, że: czujemy się jedną drużyną; „duch zespołu” i wzajemną pomoc – nie są dla nas pustymi sloganami; mamy wspólny cel; jesteśmy dumni ze wspólnych osiągnięć; w sprawach zawodowych nie ma dla nas spraw nie do rozwiązania; zawsze bierzemy solidarną odpowiedzialność za końcowy wynik; wszyscy dążymy do doskonalenia zawodowego. A co najważniejsze – przez wszystkich i każdego z osobna, w naszym zespole nie jest tolerowana zasada bogactwa za wszelką cenę. Jesteśmy głęboko przekonani i zgodni w tym, że sukces i trwałość każdej firmy, oprócz wskaźników polityczno-ekonomicznych, w dużej mierze zależy od kierowania się uniwersalnymi wartościami moralnymi – ponieważ gospodarka nie powinna zniżać człowieka do poziomu środka produkcji, nie powinna zakładać, że maksymalizacja dóbr materialnych stanowi absolutny cel w życiu. Gospodarka powinna być natomiast przesłanką do godnego życia człowieka, jako istoty ludzkiej.